пʼятницю, 4 квітня 2014 р.

Урок позакласного читання у 2 класі

Урок позакласного читання у 2 класі
Тема. Вірші українських поетів  про красу природи.
Мета.  Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки, формувати навички роботи з додатковою літературою, розвивати логічне та творче мислення, уяву, виховувати захоплення красою природи, любов до природи.
Обладнання. Ілюстрації пір року, слова на картках, півлиста паперу у лінійку за кількістю учнів класу для запису автора вірша та його назви.
Хід уроку
1.     Організація класу. Емоційний настрій.
- Продовжіть думку:
«Ніщо не коштує так дешево, і не ціниться так дорого, як…                       »
(Ніщо не коштує так дешево, і не ціниться так дорого, як посмішка.)
- Посміхніться та дорожіть цим скарбом.
2.     Мовна розминка.
2.1.Вправа на розвиток фонематичного сприймання.
Знайди спільний звук
Вітер, віє, всіх, весна ( е )
Разом, хмари, дорога, зграї, відкривати (р)
Сніг, сім, взялось, стоїть, дивлюсь  (с).
2.2.Дихальна вправа «Дихання квітки».
 Вдих – видих.
Вдих – Добре
Вдих – Дуже добре.
Вдих – Дуже добре пахне.
Вдих – Дуже добре та приємно пахне.
Вдих – Дуже добре та дуже приємно пахне
3.Оголошення теми, мети, завдань уроку.
3.1.Назвіть одним словом:
Слова, строфи, рими, милозвучність (вірші).
Україна, людина, житель (українець).
Людина, фантазія, рима, вірші (поет).
Сонце, дерева, трава, пташка, вітер (природа).
3.2. Спробуйте зв’язати слова та назвати тему уроку (Вірші українських поетів про природу).
- Як ви думаєте, для чого нам читати такі вірші?
3.3.План уроку:
- Перевірка д.з. у формі конкурсу на кращого читця;
- робота з додатковою літературою.
4. Перевірка підготовки учнів до уроку (д.з.: знайти у бібліотеці вірш українського поета про красу природи ).
4.1. Вступна бесіда про пори року.
- Подивіться на ці чудові ілюстрації. Яка пора року зображена на кожній з них? Доведіть свою думку. Давайте розмістимо ілюстрації почергово, починаючи від зими (Вчитель на магнітній дошці почергово розміщує пори року).
Ці ілюстрації нам знадобляться для того, щоб визначити, яка пора року подобається найбільше вам. Оскільки добираючи вірш до теми уроку, ви напевно обирали опис улюбленої пори року.
- Щоб запам’ятати, авторів та назви віршів, які ви підготували, потрібно на картці (половині аркуша паперу в косу лінію) запишіть у першому рядку своє прізвище та ім’я, у другому – автора обраного вами вірша та його назву.
(Вчитель показує приклад)
- Я підготувала вірш О.Пчілки «Весняні квіти», тому запишу на листку  так:
Ніколайчук А.Д.
О.Пчілка «Весняні квіти»
(Діти записують потрібну інформацію  на картках)
4.2. Конкурс читців.
- Послухайте та подумайте чи підходить вірш, який я дібрала до теми уроку?
(Вчитель читає виразно вірш О.Пчілки «Весняні квіти»)
- Доведіть свою думку? (вірш про красу природи української поетеси).
- Яка пора року описана у вірші? (Весна) Які порівняння запам’ятали?
(Вчитель магнітом кріпить свою картку до ілюстрації, на якій зображена весна)
(Діти по черзі читають вірші, називаючи автора. Учні класу визначають пору року, описану у вірші, висловлюють свої думки з приводу виразного читання учнем та підмічають, що їм сподобалось у вірші.)
Фізкультхвилинка
4.3. Підсумок конкурсу
- Тепер підведемо підсумок читання віршів та порахуємо скільки учнів класу полюбляє зиму, весну, літо, осінь.
- Яких українських поетів ви запам’ятали?
Давайте оплесками подякуємо учням… за виразне, правильне читання віршів.
5. Робота з хрестоматією для позакласного читання.
  5.1. Вступна бесіда
- Красою природи потрібно не тільки милуватися, а й оберігати її. Чому?
5.2. Робота з хрестоматією для позакласного читання.
- Знайдіть у хрестоматіях «Зміст»
Прочитайте теми розділів. Як ви думаєте, яка з них нам потрібна (Буду я природі другом).
Знайдіть у «Змісті» номер сторінки, на якій записаний вірш А. Костецького «Дерево». Тепер знайдіть його у книзі.
5.2. Робота з віршем А.Костецького «Дерево»
- Читання вірша вчителем та учнями, які мають високу техніку читання та вміють виразно передати зміст;
- бесіда за змістом;
- виведення головної думки твору;
- повторення правил поведінки на відпочинку у лісі, біля річки з метою збереження природи.
6. Підсумок уроку.
- Вірші яких авторів ви запам’ятали?
- Що об’єднує вірші, які ви читали?
- Чим вони відрізняються?
7. Домашнє завдання.
- Послухайте вірш Т.Лисенко. Про що у ньому розповідається?
(Вчитель читає вірш Т.Лисенко «Пиріжки пірнають в річці»)
- Такі вірші називаються небилицями. На наступний урок потрібно підготувати вірш-небилицю. Його можна знайти у  бібліотеці чи … придумати самостійно.


Немає коментарів:

Дописати коментар