середу, 4 грудня 2013 р.

Перший урок у 1 класі

Розробка першого уроку у 1-ому класі
Тема.         Моя рідна школа.
Мета. Познайомитися з дітьми та познайомити їх між собою, розширити знання про школу, шкільні традиції, познайомити з внутрішнім розпорядком роботи школи, учнівськими обов’язками, розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися, виховувати дружелюбність, доброзичливість, зміцнювати зв’язки сім’ї та школи.
Обладнання.     Виставка книг та підручників, набірне полотно, каса букв, дзвоник, предмети для гри «Що беремо для школи?», коровай, серветки.
Хід уроку.
1. Організація класу.
(Учні стоять біля свого робочого місця, вчитель дзвонить дзвіночком, сповіщаючи про початок уроку.)
Цей дзвіночок кликатиме вас на уроки, яких буде багато.  Вітаю вас на першому уроці. Сідайте.
(Діти тихенько сідають за парти).
Ну ось ми вивчили два  правила:
·        почувши дзвінок, стати біля парти,
·         привітавшись, тихенько сісти за парти.
 Сподіваюсь вам зручно на новому місці, яке стане для вас постійним робочим.
·        Якщо ви хочете щось сказати, вам необхідно підняти руку.
Як думаєте, чому? (Щоб не створювати галасу, поважати вчителя, адже він один, а учнів багато, інші думки)
Це наше наступне правило.
2. Привітання.
Ще раз від щирого серця вітаю всіх присутніх у цьому класі, як діток, так і батьків, бабусь та дідусів зі святом Дня знань.
Хоча багато з вас, дорогі діти, приходили до школи не раз, відвідуючи недільну школу розвитку, але від сьогодні ви не просто діти, ви…  Хто? (відповіді дітей)
Так, ви першокласники, школярі.
Тому поверніться до свого товариша, посміхніться йому та  привітайте, потиснувши ручку.
Шановні дорослі, у вас сьогодні свято?
(Відповіді дорослих)
Тож привітайте один одного.
(Дорослі вітають один одного)
Сподіваюсь, що святкування цього дня продовжиться вдома чаюванням з тортом чи печивом.
3. Знайомство.
Підніміть руки ті дітки, хто отримав листа від мене.
Хто зміг прочитати листа самостійно?
Про що ви дізнались з даного листа?
(Відповіді дітей)
Так, мене звати Алла Дмитрівна. Я ваша перша вчителька.
Ви учні 1-А класу. Для того, щоб гарно працювати, вам потрібно познайомитись.
Переглядаючи список діток, а їх у класі __________ , я відзначила, що у нас:
Дівчаток – ______
Хлопчиків – _______

Аліса
Анастасія
Вікторія
Андрій
Віталій
Владислав
(Дітей називаю за алфавітним списком. Кожна дитина встає,  називає своє прізвище, після цього першокласники та їх батьки вітають товариша оплесками).
4. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні ми будемо говорити про … Щоб дізнатися, про що, вам потрібно відгадати слово, яке  зашифроване на набірному полотні (показую).





Не хвилюйтесь, я даватиму вам підказки.
До речі, скільки букв у слові? (Діти рахують)
А допоможе мені той з вас, хто знає всі букви. Чи є такі у класі? Підніміть руку.
(Обирається учень – помічник, що відкриватиме букви на набірному полотні)
Підказки:
1. У цьому слові є буква, яка стоїть у алфавіті першою. (А)
А у нашому слові вона остання.
2. Ще одна буква схожа на бублик. (О)
Вона у слові третя.
3. Далі візьмемо першу букву у слові  КНИГА. (К)
Вона у нашому таємному слові  друга.
4. Тепер візьмемо останню букву у слові СТІЛ (Л)
5. Якщо не здогадались, то візьміть першу букву у слові ШКОЛЯРІ (Ш).
Хто зможе прочитати слово?
Ш
К
О
Л
А
Назвемо це слово всі разом.
5. Робота над темою уроку.
5.1. Асоціації
Слово ШКОЛА я запишу у кружечок-сонечко. А на промінчиках буду записувати інші слова, які вам спадають на думку, коли ви чуєте слово ШКОЛА.

(Обговорення кожного слова у схемі, до розмови можна запросити батьків)
Фізкульхвилинка
Гра «Карлики, велетні».
Діти встають з-за парт.
Якщо вчитель називає слово слово «Карлики»,  учні присідають,  «Велетні» –  стають на носочки, піднімають руки вгору.
Карлики-велетні-карлики-велетні-карлики-карлики-карлики-велетні-велетні…
5.2. Підручники, шкільне приладдя.
У школі багато книг. Зверніть увагу на виставку. Тут ви можете побачити добірки казок, енциклопедії, словники. Вони є у нашій шкільній бібліотеці. А ось ці книги (стоять окремо)  – підручники. Як ви думаєте, чому вони так називаються? (Знаходяться під руками).
Так, ми будемо навчатися з їх допомогою,  користуватися ними майже щодня.
Подивіться на цей підручник. Чи знаєте ви його? (Буквар).
Він допоможе нам вивчити всі букви, навчитися читати. У Букварі є багато гарних віршиків, скоромовок, текстів.
(Вчитель по черзі показує підручники, називає їх).
Крім підручників щодня до школи ви будете брати шкільне приладдя.     Що це?
(Відповіді учнів)
Так, це ручка, олівець, лінійка, гумка, кольорові олівці, що знаходяться у пеналі, папка з зошитами.
Гра «Що беремо до школи?»
Вчитель показує по черзі предмети, що знаходяться на столі, а діти плескають у долоні, якщо цей предмет беруть до школи.
Предмети: підручник, пенал, іграшка, зубна щітка, ложка, кружка, зошит, олівці.
5.3. Загальні відомості про школу.
Чи знаєте ви:
- На якій вулиці знаходиться наша школа?
- Який номер має наша школа?
- Скільки поверхів у нашій школі?
- Скільки років нашій школі?
- Чиї братики та сестрички вчаться у нашій школі?
- Чия мама чи тато вчилися у цій школі?
Більше про нашу школу, її традиції ви дізнаєтесь, навчаючись, сподіваюсь саме тут, до 12 класу.
На шкільному подвірї я зустрічала вас, дорогі діти, короваєм на вишитому рушнику. Хто знає, що це значить?
Ця давня українська традиція означає, що ви дуже дорогі для мене люди. Прошу пригоститися цим запашним короваєм.
(Допомагають  двоє батьків розрізати та роздати коровай дітям.)
 А в цей час батьки знайомляться з режимом роботи, організацією харчування, навантаженням з підготовлених вчителем листів-повідомлень.

5.4. Повідомлення для батьків про режим роботи, організацію харчування, навантаження, розклад занять.
Відповіді на запитання.
6. Підсумок уроку.
Чи сподобався перший урок?
Що нового дізнались на уроці?



Немає коментарів:

Дописати коментар