середу, 4 грудня 2013 р.

Позакласний захід

Позакласний захід для учнів 4 класів
Тема.  Математичний калейдоскоп
Мета. Розширювати кругозір учнів з математики, сприяти розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати, виховувати навички роботи в команді, інтересу до занять математикою.
Обладнання. Три столики, лавки, конверти із завданнями, табло, маркери, призи, фішки за конкурси з глядачами.
Місце проведення гри: гра проводиться в актовій залі, що оформляється різнокольоровими кульками, висловами, наприклад «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова»
Учасники: участь в грі беруть учні  2 класів. З кожного класу по паралелі формується команда з п’яти чоловік.
Глядачами, й разом з тим вболівальниками конкурсу, є однокласники  команд, що змагаються, члени родин.
Конкурс проводить учитель початкових класів. Вибирається журі з викладачів математики, підготовлених учнів старших класів, зазвичай переможців математичних  олімпіад.
Підготовка до гри: учні й вчителі організують створення команд для проведення конкурсу; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми; вболівальники готують плакати для підтримки команд; вчитель-ведучий продумує конкурси, готує грамоти та призи для команд
Список використаних джерел:
1. Форощук А.А., Форощук Н.Е. Математика для начальных классов: Учебное пособие. – К.: Феникс, 1999. – 380 с.
2. Т.Ф.Баєва. В.М. Руденко, О.І. Мудрик. Уроки розвитку логічного мислення у третьому класі: друкарня ТзОВ «Абетка». Кам’янець –Подільський 1998р.
3.Філякіна Л.Математичні варіації: Пер. з рос. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004.- 120с. – (Б-ка «Шк. світу»)
4. Ганна Антонюк. Інтелектуальне шоу «Найрозумніший». Початкова освіта №35 (611) вересень 2011
Хід заходу
- Вітаю всіх присутніх у цьому залі!
«Математичний калейдоскоп»  сьогодні вдруге зібрав тих, хто не байдужий до королеви наук –  МАТЕМАТИКИ. Ще раз хочу нагадати твердження  Олександра Олександровича Форощука, автора навчального посібника «Математика для початкових класів», що для занять цією наукою дітям не потрібно ніяких особливих обдарувань, таких, як музичний слух для музиканта або вміння чітко розрізняти кольори для художника. Навпаки, математика сама підвищує вміння і здібності дитини. Щоправда, при цьому вона вимагає напруження розуму, наполегливості й терпіння, зосередженості та організованості, але саме цього вимагатиме від вас  майбутнє життя.
Як казали древні піфагорійці: «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова».
З радістю хочу представити учасників нашого свята.
Команда 4-А класу, __________________ . Вони обрали емблему____________
Капітан команди ________________________________
Члени команди:
_______________________________________
Команда 4-Б класу, __________________ . Вони обрали емблему____________
Капітан команди ________________________________
Члени команди:
_______________________________________
Команда 4-В класу, __________________ . Вони обрали емблему____________
Капітан команди ________________________________
Члени команди:
_______________________________________
Оцінювати знання та вміння наших учасників буде компетентне журі у складі:
________________________________________________________________________________________________________________________________________
А для вас, шановні глядачі, ми також підготували цікаві конкурси. Так, що сумувати не прийдеться.
Наука математика перш за все – це числа. Тому наш «Математичний калейдоскоп» розпочинає конкурс «Порахуй-но!».
І тур «Порахуй-но!»
Умови.
Кожна команда отримує 10 завдань. До кожного завдання дається три варіанти відповідей, один з яких правильний. На виконання завдань дається 5 хвилин. За кожне правильно виконане завдання команда отримує 1 бал. Загалом команда може заробити 10 балів.
Завдання
1. Виписані підряд усі числа від 1 до 22. Скільки разів записана цифра 2 ?
4       5       6
2. У палиці два кінці. Якщо один із них відрізати, скільки кінців залишиться?
4       3      2
3. Скільки існує двоцифрових чисел, менших за 50, в яких обидві цифри однакові?
4       5       6
4. Скільки всього десятків у числі 843?
43     84    40
5. Лісоруби кожної хвилини відрізують від колоди шматок завдовжки в 1 м. За скільки хвилин вони розпиляють колоду довжиною 6 м?
4               5       6
6. На подвір’ї ходять вівці й кури, разом 12 ніг. Скільки на подвір’ї овець і скільки курей, якщо разом у них 4 голови?
3 курки і 1 вівця
3 вівці і 1 курка
2 вівці і 2 курки
7. Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює  його третина?
5       10     30
8. П’ять картоплин у каструлі зварилися за 20 хв. Скільки хвилин варилася одна картоплина?
4       15     20    
9. Чому дорівнює периметр трикутника зі сторонами4 см, 5 см, 7 см?
16 см          18 см          19 см
10.  У скільки разів число 11 менше за число 44?
33     4       12

Поки команди працюють над завданням, для глядачів –  конкурс.
1.     Скільки кольорів у веселки? (7)
2.     Назвіть трицифрове число, у записі якого однакова кількість букв і цифр. (100)
3.     Скільки співаків у вокальному тріо? (Три)
4.     Яка кількість пішаків бере участь у шаховій грі? (8)
5.     Яка тривалість футбольного матчу? (90 хвилин)
6.     Як називається 24 частина доби ? (година)
7.     Скільки дециметрів у 2 метрах? (20 дм)
8.     Яку назву має Міжнародний математичний конкурс, що проходить щорічно у березні ? («Кенгуру»)
9.     Як називається результат дії множення? (Добуток)
10.       Скільки одержимо, якщо 15 поділимо на нуль? (На нуль ділити не можна)

 (Капітани віддають картки з відповідями журі)
ІІ тур «Поміркуй-но!»
Наше життя – це задачі, які вимагають розумного та практичного розв’язку.
Умови конкурсу: 2 хв. на розв'язання 1 задачі, всього 3 задачі, відповідно  6 хв.. 1 задача – 4 бали. Всього за конкурс можна заробити 12 балів.
Задачі для команд
1. Пред Котигорошком стоять перешкоди: відро, лопата, лійка. Як зробити, щоб лопата стала крайньою, не переставляючи її з місця? (Переставити відро або лійку)
2. Як від стрічки 4 м відрізати 3 м, не користуючись метром? (Скласти вдвоє; потім одну половинку скласти ще раз)

3. Скільки двомісних кімнат необхідно додати до 5 тримісних, щоб поселити 21 гостя? (3 двомісних кімнати)
Задачі-жарти для глядачів.
1. 1 яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин звариться 10 яєць? (За 4 хвилини)
2. Тато старший за сина на 25 років. На скільки років він буде старший за сина через 8 років? (На 25 років)
3. Брат з’їв 6 цукерок, сестра на 3 цукерки більше. Скільки з'їла бабуся? (Не відомо)
4. По річці пливе 5 човнів. 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді? (Всі на воді)
5. В якім відрі не можна принести води? (Без дна, намальованому)
6. Що буде з білим рушником, якщо його намочити у Червоному морі? (Мокрим)
7. Що буває в порожній кишені? (Дірка)
8. На столі горіло 4 свічки. Одна потухла. Скільки свічок залишилось на столі? (1 свічка, бо три згоріли)
9. Над річкою летіло 5 метеликів, 2 ластівки та 4 чайки. Скільки птахів летіло над річкою? (6 птахів).
10. Уяви собі, що ти водій автобуса. В автобусі 28 місць, на яких сидять 16 чоловік та 12 жінок. Скільки років водію автобуса? (Стільки, скільки тобі).

Підсумки І конкурсу оголошує член журі.
Підсумки ІІ конкурсу.
Підсумок двох конкурсів.
ІІІ тур «Математичні фокуси»
Командам потрібно розгадати математичний фокус та продемонструвати його глядачам. Час обдумування завдання 3 хвилини.
Завдання для команд
1.     Як із двох паличок, не ламаючи їх,  викласти число 10.(Скласти римську цифру Х)
2.     Вісім поділили навпіл і отримали два нулі. Як це могло статися? (Цифру 8 розрізали впоперек посередині)
3.     Коли ми дивимось на цифру 2 і кажемо: «10»? (На годиннику цифра 2 показує час – 10 хвилин)
Завдання для глядачів.
1.     Яке двоцифрове число при перевертанні не змінюється? (69).
2.     Як із трьох сірників, не ламаючи їх, отримати цифру 4? (Скласти римську цифру ІV)
Тепер пропонуємо командам по черзіпродемонструвати математичні конкурси. Глядачі можуть заробити додаткові бали.
Поки журі підведе підсумки всіх конкурсів та визначиться з переможцем, ми підведемо підсумки конкурсу з глядачами. Порахуйте свої фішки. Назвіть кількість фішок по черзі.
Найкмітливішим та найрозумнішим глядачем у нашому конкурсі став (ла) уч_______          __________ класу
_________________________________________________
Вручається подяка за активну участь  ___________________________________
Прийшов час оголосити результати командних змагань
Слово журі.
ІІІ місце
ІІ місце
І місце
Ось і підійшов до завершення наш «Математичний калейдоскоп». Хтось сьогодні попереду, а хтось відстає. Все пізнається у порівнянні. Ви сьогодні мали змогу порівняти свої уміння та навички з надбаннями однолітків. А щоб досягти вершини та втриматися на ній – потрібна щоденна праця та бажання цю вершину підкорити.
Бажаю вам успіхів у підкоренні своїх вершин!
До зустрічі на наступних святах та конкурсах.
Додаток 1
Результати позакласного заходу «Математичний калейдоскоп»,
проведеного між учнями 4-х класів _____________


І тур
«Порахуй-но»

ІІ тур
«Поміркуй-но»

Результати двох турів

ІІІ тур
Математичні фокуси

Загальний результат

Місце
4-А






4-Б






4-В







Члени журі         ______________________________________________________
                     _____________________________________________________

                      

Немає коментарів:

Дописати коментар